54804Gerben Cornelis van Grou en Dieuwke Sijmons Bakker

  • Pera
    Nov 16, 2012
      Beste lijstgenoten,

      Gerben Cornelis van Grouis geboren omstreeks 1754 in Grouw. Gerben is
      overleden op 02-01-1825 in Pieterzijl. Gerben trouwde op 18-04-1784 in
      Berlikum met Dieuwke Sijmons Bakker, nadat zij in 1784 in Grouw in
      ondertrouw zijn gegaan. Dieuwke is geboren omstreeks 1766 in Berlikum,
      dochter van Sijmon Sijbrands Bakker en Geertje Jans Rooda. Dieuwke is
      overleden op 16-09-1826 in Pieterzijl.

      Gerben Cornelis van Grou was doopsgezind predikant te Berlikum en
      Pieterzijl. Graag zou ik van hem willen weten wie zijn ouders zijn. Een
      doopbewijs van hem zal wel moeilijk worden, aangezien hij doopsgezind was.

      Verder zou ik graag iets meer informatie willen over Sijmon Sijbrands
      Bakker en Geertje Jans Rooda. Wanneer zijn ze getrouwd? Ook andere
      gegevens over dat echtpaar zijn welkom.

      Met vriendelijke groeten,

      Klaas Pera