      From: Nynke van den Hooven
      Sent: Tuesday, November 13, 2012 8:18 PM
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Subject: RE: [Friesland-genealogy] Re: Van Oosten voor 1811

      Johan,

      Dat zou een mogelijkheid zijn, maar die lijkt niet aan te tonen, omdat Jan maar drie kinderen kreeg waarvan geen enkel kind een naam uit de familie van vaderskant lijkt te hebben gekregen…

      Volgens de aangevers van Trijntje Harmens’ overlijden (Opsterland 1847 blad 45) was zij weduwe van Jan Hendriks van Oosten, dochter van Harmen en Aaltje; Trijntje overleed in Lippenhuizen. De aangevers wisten niet hoe Trijntjes ouders verder heetten.

      Maar het zal onderstaand bruidspaar geweest zijn (fijn dat Trijntjes vader al een familienaam gebruikte ;-), anders zou ik het niet helemaal vertrouwen…..!)

      Opsterland, huwelijken 1767

      Vermelding: Bevestiging huwelijk op 18 oktober 1767 in Lippenhuizen

      Bruidegom: Harmen Hendriks Kerkhof afkomstig van Lippenhuizen

      Bruid: Aeltje Jansdr afkomstig van Lippenhuizen

      Dochter Tryntje werd op 07-07-1773 in Lippenhuizen geboren. En dus was ze bij overlijden geen 72, zoals de aangevers dachten, maar 74.

      En de eerste (en enige) dochter van Jan en Trijntje werd dus niet naar haar oma van moeders kant genoemd. Zou ze dan naar Jans moeder zijn vernoemd? Die dan dus Trijntje zou moeten hebben geheten.

      Met vriendelijke groet,

      Nynke van den Hooven.

      Van: mailto:Friesland-genealogy%40yahoogroups.com
      Van: mailto:Friesland-genealogy%40yahoogroups.com