54794RE: [Friesland-genealogy] Re: Van Oosten voor 1811

  • J. van Oosten
    Nov 13, 2012
      Hoi Lineke,

      Dit was mij bekend.

      Toen ik voor het eerst bij Tresoar kwam (>20 jaar geleden), kwam er gelijk
      een oude stoffige meneer op mij af met de vraag wat en wie ik wilde
      uitzoeken.

      Op mijn melding dat ik “van Oosten”wilde onderzoeken werd mij te verstaan
      gegeven dat dat onzin was omdat dat allang gebeurd was en dat het allemaal
      afstammelingen van de Groninger tak waren.

      Met het hoofd diep tussen de schouders ben ik toch begonnen en ik heb nog
      geen enkele relatiemet een buiten Friesland opererende tak kunnen plaatsen.

      Wij zijn erg honkvast. Zelfs in Friesland zijn andere Van Oostens (uit
      Noordelijke kleistreek) waar ik geen relatie mee kan vinden.

      Als je in de telefoonboeken van een willekeurige grote stad in Noord of Zuid
      holland of Brabant kijkt dan zijn er vele bladzijden vol.

      Ik heb dus geen uniciteitsgevoel. Mijn opmerking riching Nynke was meer
      “opmerkelijk” bedoeld.

      Jan

      Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com