54786Re: Foockel Eysinga

  • klaaspera
    Nov 12, 2012
      Hallo Pieke,

      Al zoekend op internet vond ik nog twee bronnen voor jou.

      http://www.sudertrimdiel.nl/Publikaasjes/boekje%202.pdf

      In dit boekje staat op pagina 104 een genealogie van de familie Eysinga, die begint in 1452 bij Gercke Eysinga. Misschien toch leuk om even door te lezen. Daarnaast staat er heel veel andere informatie over die familie in (zoeken met Eysinga).

      Een andere zoektip is:

      http://depot.knaw.nl/5207/1/Burmania.pdf

      Binnen dat document kun je vrij gemakkelijk zoeken met behulp van de zoekterm Eysinga. Uit die bron blijkt ook, dat er twee familiearchieven zijn van de familie Eysinga in het Rijksarchief van Friesland: 1) collectie Van Burmania-Van Eysinga en 2) familiearchief Van Eysinga-Vegelin van Claerbergen.

      Met vriendelijke groeten,

      Klaas Pera

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Pieke" <p.schaaf6@...> wrote:

      > Hallo Klaas,
      >
      > De onderstaande gegevens heb ik ook, maar ik kan feitelijk weinig gegevens vinden om de onderstaande feiten te bevestigen.
      > Ik loop hier vaker tegen aan. Hoe verder je terug gaat in de tijd, vindt men alleen een (Zgn) familie Stamboom, maar de akten die enige feiten zouden kunnen bevestigen zijn bijna niet te vinden. Als je af gaat op de Note's, die de (huidige) onderzoeker aangeeft, zijn die meestal niet (meer) aanwezig op het WWW of in het archief.
      > Dus moet je blijkbaar bijna alles met een grote korrel zout nemen.

> [...]
    • Show all 5 messages in this topic