54771Re: [Friesland-genealogy] Van Oosten voor 1811

  • L.Bijlsma
    Nov 10, 2012
      Dag Jan, hier wat feiten:

      Naams aanname
      22-03-1812 Lippenhuizen, deel 1 folio 56 verso; Oosten, Jan Durks van,
      Lippenhuizen
      Harmen 7, Hendrik 1, Trijntje 3, alle 3 te Lippenhuizen

      Opsterland, dopen, geboortejaar 1805, doopjaar 1805
      Geboren op 19 maart 1805 in Lippenhuizen
      Gedoopt op 21 april 1805 in Lippenhuizen, Terwispel en Hemrik
      Dopeling: Harmen
      Vader: Jan Durks
      Moeder: Tryntje Harmens

      Overlijdensakte Opsterland, 1831
      Aangiftedatum 1 augustus 1831, blad nr. 24
      Overleden: Harm Jans van Oosten, op 7 juni 1831, 27 jaar, man
      Ongehuwd. Opm.:overleden in het hospitaal te Nijmegen

      Opsterland, dopen, geboortejaar 1808, doopjaar 1808
      Geboren op 3 oktober 1808 in Lippenhuizen
      Gedoopt op 11 december 1808 in Lippenhuizen, Terwispel en Hemrik
      Dopeling: Tryntje, dochter
      Vader: Jan Durks Moeder: Tryntje Harmens
      Opsterland, dopen, geboortejaar 1811, doopjaar 1811
      Geboren op 4 april 1811 in Lippenhuizen
      Gedoopt op 19 mei 1811 in Lippenhuizen, Terwispel en Hemrik
      Dopeling: Hendrik, zoon
      Vader: Jan Dirks Moeder: Trijntje Harmens

      Huwelijksakte Opsterland, 1839
      Bruidegom: Hendrik Jans van Oosten, oud 28 jaar, geboren te Lippenhuizen
      Vader: Jan Dirks van Oosten Moeder: Trijntje Harmens Kerkhof
      Bruid: Aafke Bonnes Bijker, oud 27 jaar, geboren te Langezwaag
      Vader: Bonne Brugts Bijker
      Moeder: Antje Jans
      Datum: 21 mei 1839, akte nr. 42

      Jan Durks van Oosten is dus overleden tussen 22-03-1812 en 15 december 1815

      1815 Beetsterzwaag, notaris F. Tj. Posthumus
      Provisionele en finale toewijzing
      Betreft het huis met bomen en plantagie nr. 92 te Lippenhuizen, koopsom fl.
      151
      - Trijntje Harmens te Lippenhuizen, weduwe van Jan Durks van Oosten,
      verkoper
      voor zich en in kwaliteit
      - Hiltje Harmens te Amsterdam, verkoper
      - Stijntje Harmens te Schutterop, verkoper
      - Hendrik Harmens te Schutterop, verkoper
      - Hijma van Teyens te Beetsterzwaag, koper
      Bron : Tresoar
      Toegangsnr. : 26
      Inventarisnr.: 10007
      Repertoirenr.: 928 en 937 d.d. 15 december 1815

      Met vr. gr. Lineke Bijlsma
      .