54718RE: [Friesland-genealogy] Re: aldfaer

    Oct 7, 2012
      Nee hoor, Hinke, geen update nodig ;-)

      Het tussenvoegsel heeft een “eigen” veld, anders zou het ook niet mogelijk
      zijn om dat via het “Onderhoud” aan te passen.

      Aldfaer gaat niet “spoken” als je het tussenvoegsel voor de achternaam
      neerzet. Je zult dan toch écht het tussenvoegsel nóg een keer in het
      tussenvoegselveld moeten typen om dubbele tussenvoegsels te genereren.

      Om kort te gaan: zoals alle computerprogramma’s laat Aldfaer keurig zien wat
      er ingevoerd is. Maar als informatie op andere plaatsen wordt ingevoerd dan
      bedoeld, dan ziet de uitvoer er niet uit zoals (de gebruiker) verwacht. Dat
      lijk me eerder een probleem tussen stoel en computer, dan een
      programma-fout….

      In het geval van “Bert’s tussenvoegsel-probleem” lijkt er echter iets heel
      anders aan de hand te zijn. Hij heeft (ooit) de namen en tussenvoegsels
      correct ingevoerd, maar -voorzover ik begrijp- heeft Aldfaer ineens besloten
      om de gebruikte voorvoegsels door elkaar te husselen…. En dat wijst m.i.
      eerder op database-corruptie dan programma- of gebruikersfouten. Dan
      “spookt” het pas echt!

      Met vriendelijke groet,

      Nynke van den Hooven