54514Re: sara en sara geboren en gestorven in 1677 dat kan, maar trouwen in 1699 ?

  • klaaspera
    Jun 28, 2012
      Hallo Femke,

      Het aanspreken met 'neef' en 'nicht' moet wel op een familierelatie duiden. Vooralsnog heb ik geen rechtstreekse banden (lees: huwelijken) tussen de familie Arnoldi en Acronius kunnen vinden, ook niet via de aangetrouwde familie Van Dotingh.

      Hartelijke groeten,

      Klaas Pera

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "femke11111" <femkeoenema@...> wrote:

      > Dag Klaas en anderen,
      >
      > hartelijk dank voor deze extra informatie! Dit geeft me wel weer een stukje meer duidelijkheid.
      >
      > Nog steeds onduidelijk blijft echter waarom Sara Acronius Nicolaas Arnoldi aanspreekt met 'neef' en zichzelf ook als 'nicht' betitelt. Ik heb ook een brief van Titia, de dochter van Sara Acronius en Meynart Dotingh, die hetzelfde doet wanneer ze naar Nicolaas Arnoldi schrijft.

> [...]
    • Show all 9 messages in this topic