54460Re: Ykjen Sytzes Haarsma

  • tvdley
    Jun 20 10:32 AM
      Beste Klaas,

      Mijn redenatie is als volgt: Als Ykjen is geboren in 1774 dan trouwt ze in 1788 op 14 jarige leeftijd en krijgt ze in 1789 haar eerste kind op 15 jarige leeftijd. Dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk en daarom kies ik voor een eerder geboortejaar. Op zijn vroegst kom ik dan uit in 1766, want tussen 1767 en 1774 krijgt Elske Geerts de kinderen van Sytze Feikes.

      Aangevers van een overlijden zaten er wat leeftijd schatten betreft toch wel vaker naast? En iemand 54 jaar schatten terwijl ze 62 jaar was is toch niet helemaal onmogelijk?

      Met vr. gr., Taeke
    • Show all 21 messages in this topic