      From: "klaaspera" <pera@...>
      To: <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>
      Sent: Wednesday, June 20, 2012 3:18 PM
      Subject: [Friesland-genealogy] Re: cornelis heeres

      Beste Appy,

      Er is heel weinig te vinden over dit echtpaar. Ik vond wel hun belijdenis:

      Lidmatenboek Aengwirden, 1747
      Man : Cornelis Heeres
      Vrouw: Sjoerdtie Jacobs
      - Op 12 mei 1747 zij belijdenis

      Gestandaardiseerde namen (voornaam en patroniem)
      KORNELIS HERES
      SJOERDJE JAKOBS

      Bron:
      Herv. Gemeente Terband, Tjalleberd, Luinjeberde en Gersloot, lidmaten
      1738-1772
      DTB 39 blad 7

      Jij had niets gevonden over Antje Cornelis, schreef jij in jouw mail, maar
      ik vond wel iemand met dezelfde naam, die in 1828 overleed in Tjalleberd.
      Haar geboortejaar wijkt wel iets af, maar de namen Sjeudtie (Sjoerdje?),
      Jacob en Knelis (Cornelis) komen wel terug in de namen van haar kinderen.

      Persoonlijke gegevens Aantja Antje Cornelis Cornelis
      [ Bron 1 ]
      . Zij is geboren 1746.
      . Zij is overleden op 12 mei 1828 in Tjalleberd, zij was toen 82 jaar oud.

      Gezin van Aantja Antje Cornelis Cornelis

      Zij is getrouwd met Sijbren Gerrits Sybren Mulder.

      Kind(eren):
      1. Mindert Sijbrens Sybrens Mulder 1783-1826
      2. Sjeudtie Sybrens Mulder 1767-????
      3. Jan Sybrens Mulder 1774-1778
      4. Jan Sybrens Mulder 1779-1863
      5. Jacob Sybrens Mulder 1788-????
      6. Pieter Sybrens Mulder 1777-????
      7. Knelis Sybrens Mulder 1772-????
      8. Elske Sybrens van der Meulen 1769-????

      Bron:
      http://www.genealogieonline.nl/stamboom-engel-van-mierlo/I304.php

      http://www.mijn-genea.nl/genea/member/engel-van-mierlo/aantja-antje-cornelis-cornelis/3597754?ref=sz

      Ik heb ook zitten zoeken naar de mogelijke ouders van Cornelis Heeres.
      Mogelijk was hij van Groningse afkomst. Dan zou het echtpaar Heere Mennes en
      Antje Jans in aanmerking kunnen komen. Er zijn echter geen kinderen van hen
      bekend.

      Huwelijk 05-11-1710 Sappemeer

      Bruidegom Heere Mennes

      Bruid Antje Jans, weduwe van Barelt Beerends

      Bron Doop-, trouw- en begraafboek Sappemeer 1637-1811
      Collectie DTB (toegang 124)
      Inventarisnummer 400, folio 57

      Met vriendelijke groeten,

      Klaas Pera

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Appy de Vries"
      <appydevries@...> wrote:

      > Medezoekers,
      > wie kan mij iets meer informeren
      > over dit echtpaar?
      > Cornelis Heeres en Sjoerdje Jacobs
      > verder geen gegevens,alleen 2 dochters n.l.
      > Trijntje Cornelis ged.14-06-1744 Tjalleberd
      > overl.29-08-1817 het Meer
      > gehuwd 23 -11- 1777 met
      > Olke Jacobs van het Meer
      > ged.02-08-1733 te Terbant
      > overl.27-02-1813 het Meer
      > Antje Cornelis
      > ged. 30-08-1749 Tjalleberd
      > verder geen gegevens over Antje..
      > Hoop op reactie!
> [...]

      -----
      Geen virus gevonden in dit bericht.
      Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
      Versie: 2012.0.1913 / Virusdatabase: 2437/5080 - datum van uitgifte:
      06/19/12
    • Show all 3 messages in this topic