54454Re: Ykjen Sytzes Haarsma

  • tvdley
    Jun 19, 2012
      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "klaaspera" <pera@...> wrote:

      > Hallo Chris,
      >
      > In eerste instantie had ik de volgorde aangehouden, die Taeke van der Ley ook hanteert. Die moet inderdaad worden omgekeerd en de vermoedelijke geboortedatum van Ykjen moet naar beneden worden bijgesteld. Er van uitgaande, dat ze 20 jaar was bij haar huwelijk, hanteer ik een geschat geboortejaar van 1768.
      >
      > Met vriendelijke groeten,
      >
      > Klaas Pera

      Beste Klaas en anderen,

      Even een late reactie van mij want ik lees niet altijd de berichten in de Friesland Genealogie Groep.

      Het klopt inderdaad dat Ykjen Sytzes Haarsma een dochter is uit het tweede huwelijk van Ykjen Meyerts Haersma, dankzij de informatie van Pieter Nieuwland. Ik ga er zelf vanuit dat Ykjen Sytzes is geboren uit het eerste huwelijk van Sytze Feikes, dus vóór het huwelijk (wat we niet kunnen vinden) met Elske Geerts. Dat sluit ook wat beter aan met het overlijden van Elske Geerts in 1809.

      Jan Hendriks Bok had dus toch niet zo'n jonge vrouw als we gedacht hadden. Dat was wel wat anders toen hij in 1833 trouwde met Eliezabeth Theodorus Robers. Hij 65 en zij 26.

      Groet, Taeke van der Ley
    • Show all 21 messages in this topic