54214Re: Lieuwe Pyters. en Saakjen Pytters.

  • klaaspera
    May 4, 2012
      Hallo Pieke,

      Hun huwelijk staat gewoon op Tresoar:

      Leeuwarderadeel, huwelijken 1733
      Vermelding: Bevestiging huwelijk op 8 februari 1733 in Hempens
      Man : Leeuwe Pijters
      Vrouw : Saak Pijters
      Opmerking : attestatie van Tietjerk

      Gestandaardiseerde namen: LIEUWE PIETERS en SAAKJE PIETERS

      Bron:
      Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmatenboeken(DTBL)
      Trouwregister Hervormde gemeente Hempens Teerns 1693-1771
      Inventarisnr.: DTB 467

      Als ik kijk naar de kinderen van Lieuwe en Saakjen kom ik de volgende namen tegen:

      Tryntje (1734)
      Sytske (1736)
      Wytke (1738)
      Heere (1740)
      Ysbrant (1743)

      Mogelijkerwijs was Lieuwe Pyters een zoon van Ysbrand Pyters:

      Leeuwarderadeel, dopen, doopjaar 1701
      Dopeling: Lieuwe
      Gedoopt op 30 januari 1701 in Stiens
      Kind van Ysbrand Pyters en niet genoemde moeder

      Dopeling : LIEUWE of LIEUWKJE
      Vader : IJSBRAND PIETERS

      Bron:
      Herv. gem. Stiens, doop 1619-1811
      Inventarisnr. : DTB 476

      Met vriendelijke groeten,

      Klaas Pera

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Pieke" <p.schaaf6@...> wrote:

      > Wie kan mij meer vertellen over het echtpaar Lieuwe Pyters en Saakjen
      > Pytters. Zij zijn vermoedelijk gehuwd zo rond/voor 1734, want hun eerste kind werd op 8 augustus 1734 gedoopt te hempes
      >
      > Alle informatie over het genoemde echtpaar en hun voorouders zijn van harte welkom.
      >
      > Groetenis fan Pieke.

    • Show all 2 messages in this topic