54166RE: [Friesland-genealogy] Vraag Schouten/Schoonheden.

    Apr 22, 2012
      Irene,

      Ik had m’n bericht kennelijk niet helemaal afgemaakt:

      Het lijkt me nogal merkwaardig dat een getrouwde vrouw uit Alkmaar weer in
      De Rijp gaat wonen, vervolgens naar Leiden gaat om een buitenechtelijk kind
      te krijgen, dan met het kind naar Graft gaat (want op de gezinskaart
      Schoonheden-van Doorn staat achter Grietjes gegevens “moeder te Graft”), om
      het een maand na de geboorte bij pleegouders in Den Helder te laten
      plaatsen.

      Daar had nog achter gemoeten:

      En daarna weer intrekt bij haar echtgenoot in Alkmaar om daar in 1935 nog
      een kind te krijgen.

      Het lijkt me dat Grietjes moeder een andere Trijntje dan deze moet zijn
      geweest.

      Is er een persoonskaart van Trijntje Schouten? Het zal toch bekend zijn
      wanneer ze is overleden?

      Met vriendelijke groeten,
      Nynke van den Hooven.