54134Re: hulp gevraagd met handschrift 17e eeuws document

  • hzijlstra
    Apr 5 9:33 AM
      Hallo Sylvia,

      Je mag hem ook naar het adres van De Sneuper mailen, info apestaartje hvnf.nl
      Het klinkt als een Fries die in Nieuw Amsterdam (New York) handel aan het drijven is. Mogelijk ook interessant om als artikel te publiceren?

      Groetnis, Hans
      http://www.HVNF.nl
      http://sneuperdokkum.blogspot.com

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Sylvia" <bintal_ms@...> wrote:

      > Beste mede-leden,
      >
      > Is iemand misschien bereid om een document voor mij te ontcijferen uit de 17e eeuw ? Ik heb helaas zelf niet veel ervaring met het lezen van oude handschriften. Ik kan wel een paar woorden lezen, maar de rest zou net zo goed Chinees kunnen zijn !
      >
      > Het betreft een overeenkomst tussen Douwe Harmensen en Claes Jans Ruyter voor de betaling van 43 beverhuiden aan William Truck.
      >
      > Alle hulp is zeer welkom. Mocht je belangstelling hebben, stuur dan even een e-mail naar mijn adres, dan stuur ik je het document toe.

> [...]
    • Show all 3 messages in this topic