53768Re: Onderzoek militairen

  • Liekele
    Jan 12, 2012
      Mag ik in dit kader de volgende vraag stellen: de persoon in kwestie is
      geen Fries maar ik zoek op Internet naar een
      bron voor de volgende info.
      Een zekere Willem Muis, Arnhem is in 1825 kanonnier van het 3e
      Batallion Artillerie
      van de Nationale Militie. Legerplaats mogelijk Breda. Dit Bataljon
      schijnt daarna naar Antwerpen te zijn gegaan en
      het grootste deel is zelfs nog in Frankrijk in krijgsgevangenschap
      geweest. Van deze Willem Muis is kort na 1825
      nooit meer iets vernomen.
      Is er on-line iets te vinden over dit Derde Batallion?

      Liekele Helmus, Almere

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Douwe Stellinga"
      <douwe@...> wrote:

      > Dag Pim,
      >
      > Ik heb even gauw gekeken in de Regeringsalmanak van Nederlands
      Indië. Daarin staat een Johannes Hendrikus brouwers vermeld als 2de
      luitenant tussen 1859 en 1869. Is dat em?
      > Voor echt uitgebreide gegevens zul je naar het Nationaal Archief in
      den Haag moeten! Daar ligt voor zo ver ik weet alles van het KNIL...

      > groet,
      >
      > Douwe Stellinga

      Mogelijk