5369Re: [Friesland-genealogy] Voorstellen en vraag

  • menno.vanderhauw@engelhard.com
    Jul 29, 2001
      Joke,

      er is een Bullewijk in Amsterdam Zuid oost. Een onderdeel van de huidige
      Bijlmer

      Menno van der Hauw

      "Joke
      Termaat" To: <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>
      <jcts@...> cc:
      Subject: [Friesland-genealogy] Voorstellen en vraag
      28-07-2001
      11:44
      Please
      respond to
      Friesland-gen
      ealogy

      Goedemorgen allen,

      Ik zal mij even voorstellen: ik ben Joke Termaat-Schaefers en doe ongeveer
      2,5 jaar aan genealogie (ik mag wel zeggen zeer intensief) ben zelf geboren
      in Amsterdam in 1944 en woon al ruim 45 jaar in Arnhem.
      Mochten er mensen zijn die wat zoeken in RA Gelderland (maar natuurlijk
      niet gelijk hele genealogieen opvragen, want dat kan ik niet trekken) dan
      hoor ik dat wel.
      Mijn interesse gaat uit naar Termaat/Termaaten/ter Maat daar heb ik al erg
      veel van gevonden, maar deze komt niet in Friesland voor. Daarna Schaefers,
      deze komt ook niet in Friesland voor. Maar mijn grootmoeder heet Johanna
      Cornelia BANEN. Zover ik nu kan nagaan kom ik wel op de eilanden uit en
      weet niet goed of dat jullie dat ook hebben?

      De vraag: CORNELIS JANSZ. BAANE huwt ANTJE KLAASD. CONIJN hun zoon GIJSBERT
      BAANE/BANEN wordt geboren 30-12-1785 BOTSHOL en gedoopt 30-12-1785 NES (RK)
      deze huwt GERTRUDIS DE BRUIN gedoopt/geboren 02-08-1812 BULLEWIJK waar dat
      ook maar mag liggen.
      Gaarne huwelijksdatum van Gijsbert en Gertrudis.
      Gaarne de huwelijksdatum/geboorte/dopen/ van Cornelis en Antje en eventuele
      voorouders en hadden zij nog meer kinderen??
      Wie heeft deze toevallig in zijn genealogieen?

      Dan voor mijn schoondochter DOEDE OPPENHUIS geboren 22-02-1837 te SNEEK
      huwt OEDSKE NOORDERWERF geboren 22-04-1841 WOUDSEND eerste kind JACOBUS
      wordt geboren te WOUDSEND.
      Gaarne huwelijksdatum van Doede en Oedske hun kinderen en hun ouders.

      HENDRIK HIEMSTRA geboren ca 1842 te Witmarsum huwt GEERTJE RIENSTRA
      Witmarsum? Wat is hun huwelijksdatum en eventuele kinderen en voorouders?
      zoon SIJTZE HIEMSTRA geboren 07-06-1889 huwt 10-11-1915 te Amsterdam
      of......Witmarsum of Nes?? TIETJE KOLMER geboren 23-07-1893 Nes

      Nu heb ik zelf wel erg veel gevraagd, maar het zijn wel allemaal
      verschillende namen en verschillende streken, hopelijk heeft iemand een van
      deze mensen in zijn genealogie of kan mij misschien toch verder helpen.

      Met vriendelijke groet, en in spanning afwachtende, Joke Termaat-Schaefers,
      e-mail: jcts@...

      of: http://go.to/frgen .

      geposte berichten staat op