53436Re: Anne Bokma

  • klaaspera
    Nov 16, 2011
      Hallo Jan,

      Volgens mij moet de naam van de vrouw worden gespeld als Anna Krapman. Er staan wel wat vermeldingen op Google van dit echtpaar, maar die geven verder weinig aanvullende informatie. Ik vond wel een Anna Krapman op (www.ancestry.com ). Zij komt voor op een immigratielijst. Bestaat er een mogelijkheid, dat ze zijn geëmigreerd naar Amerika?

      In 1930 woont er een echtpaar Peter en Anna Bokma in Passaic, New Jersey. In die plaats overlijdt Anna Bokma ook in 1979. In Amerika is het de gewoonte, dat de vrouw de achternaam van de man krijgt.

      Anna BOKMA Birth Date: 22 Jul 1897 Death Date: Oct 1979 Social Security Number: 140-54-2324 State or Territory Where Number Was Issued: New Jersey Death Residence Localities ZIP Code: 07506 Localities: Hawthorne, Passaic, New Jersey Paterson, Passaic, New Jersey

      Bron:
      http://www.familysearch.org/Eng/Search/SSDI/individual_record.asp?recid=140542324&lds=3®ion=-1®ionfriendly=&frompage=99

      Wat mij betreft is het een grote gok, maar niet geschoten is altijd mis. Verdere gegevens heb ik niet, omdat ik geen betaald abonnement heb van de website Ancestry.com.

      Met vriendelijke groeten,

      Klaas Pera

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Jan" <y.zandbergen@...> wrote:

      > ik had deze vraag al eerder gesteld maar nu heb ik aanvullingen.
      > Anne Bokma geboren 28-01-1905 in Oldeboorn (Aldeboarn)
      > gehuwd met Anne Krapman.
      > alle gegevens zijn welkom
      > Anne Bokma had eerder een zoon en ik doe deze vraag voor zijn zoon die zijn vader nooit ontmoet heeft.
      > Anne is al jaren geleden overleden , dus ook een plek waar hij begraven is zou meer dan welkom zijn
      > bij voorbaat mijn dank
      > Jan v Zandbergen

    • Show all 28 messages in this topic