      Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      [mailto:Friesland-genealogy@yahoogroups.com] Namens Tjitske Wagenaar
      Verzonden: donderdag 3 november 2011 23:52
      Aan: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Onderwerp: [Friesland-genealogy] Re: Sytske Wobma

      Dank Nynke, voor je snelle reaktie. Is het dan zo dat je alleen als mensen
      gedoopt waren hun gegevens na kunt gaan?
      De kinderen van Rentje en Sytske, althans de namen Maaike en Pytje komen mij
      onbekend voor. Trijntje Rintjes is geboren in 1771, en zij staat ook in
      aktes met de naam 'van den Akker' (Zij heeft die naam later aangenomen,
      omdat haar broer deze naam ging dragen, ws)
      Denk jij dat Rintje Tjisses en Sytske Jans, degenen zijn die ik zoek?
      Ze staat in de akte als Sytske Tjisses Wobma.
      Ik vind het superleuk deze zoektocht, maar ik heb er nog niet veel verstand
      van.
      Heb jij een idee hoe,wat en waar ik zou kunnen zoeken?
      hart.groet Nynke Hoekmeijer,Purmerend (Tjitske Wagenaar is de naam van mijn
      oma en ik ben haar voormoeders aan het natrekken, grappig dat we dezelfde
      naam hebben, ik kom hem niet zo heel vaak tegen)

      <mailto:Friesland-genealogy%40yahoogroups.com> , Nynke van den Hooven
      <nynkevandenhooven@...> wrote:

      > Hoi Tjitske (?),
      >

      > Volgens de overlijdensakte (zie allefriezen.nl) werd Trijntje geboren in
      > Stiens, m.a.w. Leeuwarderadeel. Ten tijde van haar overlijden woonde zij
      > "onder den dorpe Hallum" in Ferwerderadeel.
      >
      > Dochter van Rentje Jans en Sytske Tjisses Wobma.
      >

      > Gegevens uit overlijdensaktes zijn niet altijd even betrouwbaar, omdat de
      > aangevers niet altijd op de hoogte waren van de juiste namen van ouders
      van
      > overledenen.
      >
      > Ik vind in Leeuwarderadeel geen huwelijk van Rintje Jans en Sytske
      Tjisses,