5332Voorstellen en vraag

  • Joke Termaat
    Jul 28 2:44 AM
      Goedemorgen allen,

      Ik zal mij even voorstellen: ik ben Joke Termaat-Schaefers en doe ongeveer 2,5 jaar aan genealogie (ik mag wel zeggen zeer intensief) ben zelf geboren in Amsterdam in 1944 en woon al ruim 45 jaar in Arnhem.
      Mochten er mensen zijn die wat zoeken in RA Gelderland (maar natuurlijk niet gelijk hele genealogieen opvragen, want dat kan ik niet trekken) dan hoor ik dat wel.
      Mijn interesse gaat uit naar Termaat/Termaaten/ter Maat daar heb ik al erg veel van gevonden, maar deze komt niet in Friesland voor. Daarna Schaefers, deze komt ook niet in Friesland voor. Maar mijn grootmoeder heet Johanna Cornelia BANEN. Zover ik nu kan nagaan kom ik wel op de eilanden uit en weet niet goed of dat jullie dat ook hebben?

      De vraag: CORNELIS JANSZ. BAANE huwt ANTJE KLAASD. CONIJN hun zoon GIJSBERT BAANE/BANEN wordt geboren 30-12-1785 BOTSHOL en gedoopt 30-12-1785 NES (RK) deze huwt GERTRUDIS DE BRUIN gedoopt/geboren 02-08-1812 BULLEWIJK waar dat ook maar mag liggen.
      Gaarne huwelijksdatum van Gijsbert en Gertrudis.
      Gaarne de huwelijksdatum/geboorte/dopen/ van Cornelis en Antje en eventuele voorouders en hadden zij nog meer kinderen??
      Wie heeft deze toevallig in zijn genealogieen?

      Dan voor mijn schoondochter DOEDE OPPENHUIS geboren 22-02-1837 te SNEEK huwt OEDSKE NOORDERWERF geboren 22-04-1841 WOUDSEND eerste kind JACOBUS wordt geboren te WOUDSEND.
      Gaarne huwelijksdatum van Doede en Oedske hun kinderen en hun ouders.

      HENDRIK HIEMSTRA geboren ca 1842 te Witmarsum huwt GEERTJE RIENSTRA Witmarsum? Wat is hun huwelijksdatum en eventuele kinderen en voorouders? zoon SIJTZE HIEMSTRA geboren 07-06-1889 huwt 10-11-1915 te Amsterdam of......Witmarsum of Nes?? TIETJE KOLMER geboren 23-07-1893 Nes

      Nu heb ik zelf wel erg veel gevraagd, maar het zijn wel allemaal verschillende namen en verschillende streken, hopelijk heeft iemand een van deze mensen in zijn genealogie of kan mij misschien toch verder helpen.

      Met vriendelijke groet, en in spanning afwachtende, Joke Termaat-Schaefers, e-mail: jcts@...