      From: klaaspera
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Sent: Saturday, October 29, 2011 7:41 PM
      Subject: [Friesland-genealogy] Re: Huite Weidema

      Hallo Dirk,

      Het probleem is, dat we niet weten hoe Huite Weidema in Amerika werd genoemd. Op de website www.ancestry.com heb ik een zekere Henry Weidema gevonden. Hij is overleden op 12 augustus 1953 en was toen 63 jaar. Hij is dus in 1890 geboren in Nederland en was een oorlogsveteraan (Eerste Wereldoorlog). Hij heeft in Iowa en South Dakota gewoond. Als het ons lukt om de geboortedatum van Henry Weidema te vinden (althans een bevestiging daarvan in een Amerikaanse bron), dan is het bewijs rond. Hij trouwde met Sophia Rozeboom.

      Weidema, Henry age 63 yrs 08/12/1953 Minneapolis born Holland, Europe; veteran of WWI

      Weidema, Sophia age 66 yrs 03/21/1969 Gearty Davis Fn Hm, Monticello

      Bron: http://files.usgwarchives.org/mn/wright/cemeteries/lakeview.txt

      Volgens de website Ancestry.com zijn Henry Weidema en Sophia Rozeboom (Weidema) getrouwd in Lincoln in South Dakota. Dit huwelijk moet hebben plaatsgevonden tussen 1918 (einde van de Eerste Wereldoorlog) en 1921. Zij hadden een dochter Anna Bertha Weidema, die in Iowa werd geboren. Anna Bertha Weidema is geboren op 10-1-1921 in Doon, Iowa. Zij trouwde op 25-2-1938 met Henry Zylstra, die op 21-5-1986 overleed. Daarna trouwde ze met John Dalman op 12-9-1987. Haar tweede man John Dalman overleed op 13-10-1993. Anna Bertha Weidema overleed op 23-11-2010. In Amerika werd zij meestal naar haar eerste en tweede man genoemd: Anna Bertha Dalman of Anna Zylstra Dalman. Haar overlijdensadvertentie is te vinden op:

      http://www.arrangeonline.com/Obituary/obituary.asp?info=ce&obituaryid=69647897

      Met vriendelijke groeten,

      Klaas Pera