      From: klaaspera
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Sent: Saturday, October 29, 2011 2:00 PM
      Subject: [Friesland-genealogy] Re: Huite Weidema

      Hallo Dirk,

      Over hem is helaas maar weinig bekend. Dit vond ik:

      Huite Weidema

      Occupation: boerenarbeider

      Individual Note:
      Staat vermeld op www.ancestry.com bij 'WW1 Civilian Draft Registrations', een soort keuring voor militaire dienst. Hij woonde toen te Charles Mix in de staat SD (South Dakota). Emigreerde 18-11-1911 vanuit Rotterdam met de SS Rotterdam, naar Noord-Amerika, waar hij 27-3-1911 aankwam. Bestemming was 'Hawarden Iowa?'.

      Bron: http://www.andrebuwalda.nl/ghtout/np779.htm#iin18777

      Huite Weidema

      . Hij is geboren op 9 juli 1890 in Wonseradeel
      . geboorte / aangifte 09-07-1890 / 09-07-1890

      woonplaats ouders -
      kind Huite Weidema
      geslacht m
      vader Ruurd Weidema
      moeder Trijntje Feenstra
      bron Geboorteregister 1890, Wonseradeel, Aktenummer A195
      . Hij is overleden.
      . Vermelding:
      Achternaam : Huite Weidema
      Datum geboorte : geb: 9 juli 1890
      Opmerkingen : Gekomen van Marssum Vertrokken naar Noord Amerika, N.B. Datum vertrek is ambtshalve doorgehaald
      . Vermelding:
      Vertrok op 18-3-1911 met de Nieuw Amsterdam naar Howarden- Iowa.
      Aankomst 27-03-1911

      Bron: http://www.genealogieonline.nl/stamboom-weidema/I422.php

      Hartelijke groeten,

      Klaas Pera