53025Re: Gaele Jans en Oedske Abrahams

  • reyacta
    Aug 25 1:23 PM
      Hoi,

      Tresoar Notarieel heeft dit:

      1870 Joure, notaris J.H.D.�Munnik
      Scheepshuurcontract
      Betreft de verhuur van een bunvaartuig "Hoop op Zegen", huursom fl. 70
      - Sippe Wiegers Visser te Gaastmeer, verhuurder
      - Jan Wiegers Visser te Gaastmeer, verhuurder
      - Minze Gaeles van der Veen te Grouw
      - Gaele Minzes van der Veen, huurder

      Bron: Toegangsnr. : 26
      Inventarisnr.: 68050
      Repertoirenr.: 60 d.d. 24 juni 1870

      1871 Joure, notaris J.H.D.�Munnik
      Scheepshuurcontract
      Betreft de verhuur van een bunschuit "de Vrou Eeka" voor 10 jaar, huursom
      fl. 600
      - Sippe Visser te Gaastmeer, verhuurder
      - Jan Wiegers Visser te Gaastmeer, verhuurder
      - Minze Gaeles van der Veen te Grouw, huurder
      Bron: Toegangsnr. : 26
      Inventarisnr.: 68051
      Repertoirenr.: 58 d.d. 26 mei 1871

      Daarvoor was dit de huurder:
      1866 Joure, notaris J.H.D.�Munnik
      Scheepshuurcontract
      Betreft de verhuur van een bunschip "Op Hoop van Zegen", huursom fl. 382
      - Sippe Wiegers Visser te Gaastmeer, verhuurder
      - Jan Wiegers Visser te Gaastmeer, verhuurder
      - Geele van der Bijl te Idskenhuizen, huurder

      Zo te zien familie:
      Geboorteakte Tietjerksteradeel, 1838
      Aangiftedatum 22 maart 1838, akte nr. 65
      Geele van der Bijl, geboren 22 maart 1838
      Zoon van Arent Sybolts van der Bijl en Wytske Geeles van der Veen

      Blijkbaar kon je kiezen of je voor een jaar of langer wilde huren.
      Bij ovlhoeft er dan ook niets verkocht te worden.

      groet Margreet

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Wob van der Veen" <wvdveen1@...> wrote:

      > Ik wil ieder bedanken die mij zo heeft geholpen met mijn overgrootvader..
      > Natuurlijk blijft voor mij de vraag wat met zijn schip is gebeurd.
      > Vooral de website allegroningers.nl is een verrassing!
      > Wob

    • Show all 23 messages in this topic