52832Re: [Friesland-genealogy] Familie namen 1811 buiten Friesland

  • Richard van Schaik
    Jul 30, 2011
      On 30-07-2011 23:11, Piet Reitsma wrote:
      > Irene, Frans,
      > Dank voor je snelle antwoord.
      > Ik denk dat ik mijn vraag niet duidelijk genoeg geformuleerd heb.
      > Het gaat me niet om de gegevens uit het Rdamse archief. Die heb ik al helemaal doorgespit. Inderdaad veel online.
      > Wat ik me afvraag is of er net zoals bij Tresoar een website is die gescande documenten bevat van de bij de invoering van het bevolkingsregister (in 1811) gekozen familienamen. Maar dan betrekking hebbend op het gebied buiten Friesland. Met name de omgeving Rdam. Wellicht op nivo van heel Nederland.

      Zijn denk ik per plaats (minstens grotere) apart, minstens Amsterdam
      staat nu (deels?) op familysearch. Zie http://www.genver2.nl/ en dan NH
      -> Amsterdam -> indexen. Andere plaatsen nog niet gevolgd buiten dat ik
      Rotterdam nu heb bekeken en daar niet gegeven is.

      Groeten,
      Richard

      --
      Richard van Schaik