5227Westra/Zijlstra

  • menno.vanderhauw@engelhard.com
    Jul 12, 2001
      Heren Westra en anderen,

      In mijn onderzoek naar mijn voorouders komen de volgende Westra's voor :

      Dirk Jacobs Zijlstra herttrouwt op 10 mei 1826 te Menaldumadeel met Lutske
      Lubberts Westra. Dirk is dan al 50 jaar terwijl zijn bruid nog maar 26 jaar
      oud is. Twee jaar daarvoor krijgt zijn bruid een dochtertje Jacoba. In de
      geboorteakte wordt vermeld dat Dirk Jacobs Zijlstra de vader is.
      Lutske Lubberts Westra is een dochter van Lubbert Rinses Westra en Okje
      Halbes
      echtelieden te Stiens. Zij is geboren op 22 februari 1800 te Jelsum en
      overleden te Menaldumadeel op 67 jarige leeftijd op 11 december 1866.

      Kinderen uit het huwelijk van Dirk Jacobs Zijlstra en Lutske Lubberts
      Westra.
      1. Jacoba Zijlstra, geb. op 12 mei 1824 te Menaldumadeel,
      buitenechtelijk.
      2. Klaas Zijlstra, geb. op 3 maart 1832 te Menaldumadeel.
      3. Auke Zijlstra, geb. op 16 februari 1838 te Menaldumadeel

      Mijn vraag : kennen jullie deze Westra's en de genoemde Dirk. Alle info is
      welkom metname ook over Dirk.

      Mvg

      Menno van der Hauw
    • Show all 2 messages in this topic