52263RE: [Friesland-genealogy] 1813... heerste er een besmettelijke ziekte...???

  • Pera
    Mar 30, 2011
      Hallo Lineke,

      Er zijn inderdaad meerdere periodes van veepest geweest. Bij mijn weten is
      dat een veeziekte en werden mensen daardoor in medisch opzicht niet
      getroffen.

      Wel is het zo, dat veehouders er wel schade van ondervonden, financieel en
      economisch. Sommigen moesten zelfs op zoek naar ander werk.

      Hartelijke groeten,

      Klaas Pera

      From: "Schaik V F" <f.m.a.vanschaik@...