52256Re: [Friesland-genealogy] 1813... heerste er een besmettelijke ziekte...???

  • Hinke
    Mar 29 10:53 PM
      Inderdaad die bedoelde ik ook. Zal hem wel even mailen. En ik heb
      gisteren Krikke even gevraagd maar die kon zich niet herinneren iets
      gelezen te hebben over ziektes o.i.d. in die periode specifiek in
      Oudehaske/Haskerhorne. De Hepkema (plaatselijke krant) bestond toen nog
      niet. En in de Leeuwarder Courant stond vaak niet veel over de kleine
      dorpen in die tijd. Dat 3 mensen uit 1 gezin, plus een kleinkind binnen
      korte tijd na elkaar overleden, moet op zo'n kleine gemeenschap wel
      impact hebben gehad. Ik zal eens kijken of er iets in de inv. van
      Haskerland staat over stukken die mogelijk hiervoor nog bruikbaar zijn.

      groet, Hinke.

    • Show all 24 messages in this topic