5222Re: Walstra

  • nynkevandenhooven@hotmail.com
    Jul 11, 2001
      Medegenealogen,
      Enige tijd geleden kwam ik de volgende opmerking van Ken Veldhuis
      tegen op deze pagina's.
      <knip>
      Deze overleden echter resp op 17 juni en 3 juni 1812, oud 9 maanden.
      De laatst genoemde "in het hospitaal te Minimes". <knip>
      Zeer onlangs zag ik een brochure van een hotel in Lille dat gevestigd
      was in het "Couvent des Minimes". Enig speurwerk leerde dat
      de "Miniemen" leden van een zeer strenge franciscanen-orde waren (zij
      onderhielden een levenslange vasten). Zou er met het hospitaal te
      Minimes misschien een hospitaal van (dergelijke)
      minderbroeders bedoeld kunnen zijn? Het lijkt me toch
      onwaarschijnlijk dat een baby van 9 maanden overlijdt in een Frans
      hospitaal.

      M.vr. gr.
      Nynke van den Hooven.
    • Show all 14 messages in this topic