51842RE: [Friesland-genealogy] Re: Dopeling ontbreekt....

    Mar 1, 2011
      Jannie,

      Ik vraag me af of "politieke" overwegingen in het spel zijn geweest bij het
      niet laten dopen van Hylke.. Nederland werd pas in 1810 ingelijfd bij het
      Franse keizerrijk en dus zal pas vanaf dat moment sprake zijn geweest van
      dienstplicht. Het lijkt me dat men dat in 1798 nog niet voorzag.

      Misschien hadden pa Hylke en moeder Eeke mot met de (dominee van de)
      Nederduitse kerk :-)?

      Met vriendelijke groet

      Nynke van den Hooven

      _____