51841Re: Dopeling ontbreekt....

  • Jannie
    Mar 1, 2011
      Wat ben ik blij dat ik jullie gevonden heb en dat jullie allemaal zo meedenken!

      Ik denk inderdaad dat Hans en Nynke mijn Hylke gevonden hebben. Ik had al gezocht bij Alle Friezen, Irene, maar deze Hylke was voor 1811 geboren en de doop staat daar niet op en op zijn huwelijksakte staat geen geboortedatum.
      Rogier en Douwe bedankt voor de informatie over Familysearch, die kende ik nog niet. Ik ga ook van andere voorouders de bijlagen bekijken!

      Maar die laatste zin van Nynke: heel interessant: Niet gedoopt dus...!

      Alle kinderen zijn gedoopt in de Herv. Gemeente, maar Hylke (geboren in 1798) staat inderdaad als doopsgezind aangegeven. Misschien was dat, omdat zijn ouders wilden voorkomen dat hij in Franse Krijgsdienst zou moeten als hij oud genoeg was? Ze konden toen nog niet weten wanneer de Franse overheersing zou eindigen.
      Ik weet ook niet beter of latere generaties (ook zijn eigen kinderen) zijn weer NH.

      Ik heb weer genoeg uit te pluizen voorlopig. Allemaal bedankt!

      Gr. Jannie.

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Jannie" <jannie.van.oostrum@...> wrote:

      > Hallo allemaal,
      >
      > Via Tresoar heb ik van voor 1811 in de DTB-sectie het huwelijk opgespoord van:
      >
      > Hylke Syberns afkomstig uit Warga en Eeke Klaasses uit Warga (bevestiging op 6 mei 1787 in Warga).
      >
      > Vervolgens vond ik de geboorte-/doopdata van vijf van hun kinderen:
      > Sijbren (3/14 oktober 1787), Aaltje (30-03/19-04 1789), Sijbren (7/27 februari 1791), Klaas (10/31 maart 1793) en Fokjen (20 juli/7 augustus 1796).

> [...]
    • Show all 25 messages in this topic