51789Willem Ingles (Engels) & Rixtje Hendriks.

  • Pieke
    Feb 26, 2011
      Ik ben al een tijdje opzoek naar nadere informatie over het echtpaar Willem Ingles (ook wel Engels) en Rixtje (Richtje) Hendriks; het huwelijk werd op 22 mei 1735 bevestigd te Blessum. Willem was bij zijn huwelijk wever en afkomstig van Deinum en Rixtje was afkomstig van Blessum. Willem wordt bij de diverse dopen vermeld als zijnde Roomsch Katholiek. Maar ik kom geen stap verder.

      Qua huwelijk zou ik zeggen dat Willem moet geb/ged zijn tussen 1706-1710 en Rixtje rond 1715. Sommige bronnen op het www geven als ouders van Willem Ingle tierks en Jol Ygles, maar deze kan ik nergens traceren.
      Bij twee dopen wordt als doopheffer vemeld: Siouk, grootmoeder.

      Uit dit huwelijk werden geboren: Henrick; Janke; Lysbeth; Wybkje; Sjoukje; Engele en Hendrik.

      Indien er iemand is die aanvullende gegevens heeft over het boven genoemde echtpaar en hun voorgeslacht en dit wil delen, zou ik het zeer sterk pricieren.

      m.v.g Pieke van der Schaaf
    • Show all 4 messages in this topic