51495Re: Michiel Geyze, Geijse, Giesen, Giezen, Gijsen

  • Johan Deinum
    Jan 9, 2011
      Op de site www.soldaten-genealogie.nl vind ik een hele serie Gijsens (en variaties op die naam), maar wel allemaal uit het zuiden des lands. Alleen ene Mathijs heeft hier een connectie met Leeuwarden.

      De veronderstelling dat de Gijsens van elders komen is ook al in mij omgegaan. De bisschop is vast niet de enige Gijsen uit Noord-Brabant.

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "reyacta" <mhuisman2@...> wrote:

      > Hoi,
      >
      > dat was ik ook al van plan te bekijken, mogelijk zijn er nog verhelderende getuigen.
      >
      > Het is natuurlijk altijd mogelijk dat de Gijsens van buiten de provincie komen.
      > Ik kwam hier half op af omdat rk Leeuwarden altijd wel interessant is,
      > maar ook omdat ik zelf tob met een Aegidius/Gilles/Jilles Geizens/ Gijsens - in rk Dokkum.
      >
      > x 1740, met Berbertje Pieters Bennemans gb Leeuwarden, dr Pieter en Foekje/Foockel/Photina Sytses (Henstra)
      > coetsier in Rinsumageest 1749
> [...]
    • Show all 16 messages in this topic