51101RE: [Friesland-genealogy] Re: family search

    Dec 5, 2010
      Klaas,

      De Beta site zal ongetwijfeld hetzelfde werken als de pilot-site, maar dan
      zonder de kinderziektes die tijdens de pilot-fase zijn ontdekt.

      Ik neem aan dat je met “uittreksel” een transcriptie van de belangrijkste
      gegevens uit een akte bedoelt? Dat heeft Genlias inderdaad ook.

      Maar het aardige van de database “Netherlands Civil Registration 1792-1952”
      is dat je door (scans van de) aktes kunt bladeren. En dat kan bij Genlias
      niet. Voor Friese aktes is dat niet zo van belang, omdat veel op
      www.allefriezen.nl is in te zien. Maar daar ontbreken nog een paar gemeentes
      en daarvan valt dus bij FamilySearch wél weer één en ander te vinden.

      Vergt het nodige bladerwerk, maar dan heb je ook wat ;-)!

      Met vriendelijke groet

      Nynke van den Hooven

      _____