      From: Nynke van den Hooven <nynkevandenhooven@...>
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Sent: Thu, November 4, 2010 11:17:47 PM
      Subject: RE: [Friesland-genealogy] Gezocht: BeitskeWillems

      P?,

      De eerste dochter van Ellert en Beitske heet Trijntje. Aangezien de eerste
      dochter meestal naar de moeder van moederskant werd genoemd zou de naam van
      Beitskes moeder Trijntje geweest kunnen zijn. Uit haar patroniem blijkt dat
      haar vader Willem heette en dat blijkt ook uit het feit dat de tweede zoon
      van dit echtpaar Willem werd gedoopt.

      De tweede dochter werd Sijmk gedoopt en dat zou dan de naam van Ellerts
      moeder zijn geweest en Ellerts vader heette Sjouwe.

      Dan zouden onderstaande dopen redelijk passen bij Ellert en Beitske:

      Hemelumer Oldeferd, dopen, doopjaar 1757

      Dopeling: Ellert

      Gedoopt op 18 september 1757 in Koudum

      Zoon van Sjouwe Ellerts en Siemk Dirks

      Hemelumer Oldeferd, dopen, doopjaar 1767

      Dopeling: Beitske

      Gedoopt op 15 januari 1767 in Koudum

      Dochter van Willem Gerbens en Trijntje Pitters

      Met vriendelijke groet

      Nynke van den Hooven

      _____