      From: Klaas
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Sent: Thursday, October 28, 2010 9:22 PM
      Subject: [Friesland-genealogy] Re: Familie Sjaardema

      Hoi Bert:

      Ik heb ook de familie Sjaardema in mijn stamboom. Kijk op mijn website onder Sjaardema: http://kbylsma.bravehost.com/ .

      De oudste bekende voorouders van deze familie waaren Auke Obbes en Trijntje Piers, van Oppenhuizen; ze waaren de overgrootouders van 'jouw' Pier Douwes. Een zoon van deze echtpaar heeft in 1777 een boerderij gekocht met de naam Sjaarda State; deze state was voor lange eeuwen eigendom van de adelijke Sjaarda familie van Franeker.

      Klaas Bylsma