50639Re: [Friesland-genealogy] Minke Gerrits Bos uit Burum

  • Planet
    Sep 9, 2010
      Hallo Taeke

      ANTWOORD:

      Minke * en won. en ovl. te Burum. * 26-05-1842 te Burum

      X met Fokke Slagter, arbeider.

      Dochter heb je juist.

      Uit huw. bijlagen Kollumerland 13-05-1865 akte 14:

      Fokke * 07-04-1833 te Augstbuurt. arbeider.

      Zoon van Pieter Folkerts Slagter en Foekje Werkman.

      X met Gerrit Jans Bos.

      Ik geef de fout door.

      Groeten

      Cor

      Subject: [Friesland-genealogy] Minke Gerrits Bos uit Burum

      Beste mensen, ik zocht al langere tijd de overlijdensakte van Minke Gerrits
      Bos. Zij was de dochter van Gerrit Jans Bos en Gertje Jakobs Hoek uit Burum,
      geboren 26 mei 1842.

      Haar man, Fokke Pieters Slagter overlijdt in Winterswijk op 19 februari 1919
      als weduwnaar.

      Nu heb ik een akte gevonden in Kollumerland maar ben niet zeker of dit Minke
      Gerrits Bos is:

      Overlijdensakte Kollumerland c.a., 1917 Aangiftedatum 31 maart 1917, Akte
      nr. 35. Hinke Bos, overleden 30 maart 1917, 74 jaar, vrouw Gehuwd

      Wat leeftijd betreft klopt het precies. De naam Hinke kan een lees- of
      schrijffout zijn.

      Is er iemand die haar akte al heeft ingezien of is er iemand die dit zou
      willen doen. Ik kom de eerste tijd niet in Leeuwarden, vandaar.

      Met vriendelijke groet, Taeke van der Ley, Apeldoorn
    • Show all 5 messages in this topic