50575Re: Jaatje Joukes van Koudum

  • Klaas
    Aug 25, 2010
      Beste Reinder:

      In die tijd was men verplicht in de Hervormde kerk te trouwen; zo was het ook voor leden van de RK of doopsgezinde kerken.

      Ik heb twee Jouke's gevonden, afkomstig van Koudum, die zijn getrouwd in 1749:

      Hemelumer Oldeferd, huwelijken 1749 Vermelding: Bevestiging huwelijk op 23 maart 1749 in Koudum Man : Jouke Geertszn afkomstig van Koudum Vrouw : Trijn Gerrits afkomstig van Wijckel

      Hemelumer Oldeferd, huwelijken 1749 Vermelding: Bevestiging huwelijk op 28 december 1749 in Koudum Man : Jouke Fokkeszn afkomstig van Koudum Vrouw : Lolk Willems afkomstig van Koudum

      Jouke Geerts en Trijn Gerrits hebben kinderen die zijn gedoopt in de Hervormde kerk. Daar zijn geen kinderen gedoopt van Jouke Fokkes en Lolk Willems. Wij weten dat kinderen niet zijn gedoopt in de doopsgezinde kerk. Zou deze Jouke en Lolk de ouders wezen van 'jouw' Jaatje? Had Jaatje en Willem een dochter met de naam Lolk? Af ja, dan denk wel dat het zoo is!

      Klaas Bylsma
      Website at: http://kbylsma.bravehost.com/

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "lemsterka" <lemsterka@...> wrote:

      > Beste medespeurders,
      >
      > Op 17-02-1782 meldt zicht te West-Zaandam bij de doopsgezinde gemeente:
      > Jaatje Joukes komende van Koudum. Ze is in Zaandam gehuwd met Willem Gijsbertsz. Verdam.
      > Zoals ook niet te verwachten was vond ik haar niet in het doopboek van Koudum bij Tresoar.
      > Wie weet wie de ouders waren van Jeetje of waar ik ze zou kunnen vinden.
      >
      > Bij voorbaat dank,
      >
      > Reinder Kakes

    • Show all 5 messages in this topic