50322OT Grafonderhoud

  • JP Mels
    Jul 19 2:18 PM
      Medeleden,

      Zaliger "oom Albert" hield altijd de graven bij van de vader en voorouders
      van mijn vrouw. Nu, na twee jaar zijn de graven bemost en er groeit onkruid
      op en om de graven. De hele familie, incluis ik zelf, hebben er niet aan
      gedacht dat de taak van oom Albert een opvolging moet krijgen. Nu, na het
      aanzien van deze graven heb ik mij voorgenomen om deze taak over te nemen.

      Een van de graven is belegt met tegeltjes. Deze zijn allemaal los gevroren,
      wat vorst allemaal doen kan. Een ander graf is volledig uit het zicht
      gekomen door begroeiing van een taxus achtige plant.

      Mag ik de dekplaat van een graf zelf vervangen? Ik heb relaties met
      steenhouwers.

      Mag ik de taxus "kappen" om de steen weer zichtbaar te maken?

      Wie kent de richtlijnen voor oude en heel oude graven en onderhoud daarvan?
      Op internet zie ik wel hoveniers die zich daarvoor aanbieden, richtlijnen
      vind ik niet.

      Aanbevolen, Groet, Johan.