50278Re: [Friesland-genealogy] Jan Pieters Terpstra and Saapke Jans Boersma

  • van 't Zet
    Jul 15, 2010
      Hallo John,
      Dit is wat ik in mijn bestand heb.
      misschien toch wat aanvbullingen, want er blijkt ook nog een Rienk te zijn.
      Ouders van Antje zijn Jacob Jacobs enb Sietske Rienks.
      Deze namen komen overeen met de vernoeming van de kinderen.

      Er staat me iets bij dat het gezin doopsgezind is geworden, maar ik heb het er niet bij genoteerd.
      Vandaar dat de laatste drie kinderen niet gedoopt te vinden zijn.

      Memories van Successie
      Kantoor Leeuwarden, overl. jaar 1834
      Overledene : Antje Jacobs Twijnstra
      Overleden op: 6 september 1834
      Wonende te : St.Annaparochie
      Tekst: weduwe van Jan Sydzes Boersma (overleden 4/10/1833: ingesteld vruchtgebruik vervalt nu aan hun kinderen); moeder van
      1. Antje (vrouw van Rinse Pieters Hoogland, landbouwer),
      2. Sipke, gardenier,
      3. Rienk, idem,
      4. Trijntje (vrouw van Jan Jans Kuiken, landbouwer),
      5. Sytske (weduwe van Pieter Ruurds de Vries), arbeidster (nr.280),
      6. Syds, arbeider Tzummarum en
      7. Saapke Jans Boersma (weduwe van Cornelis Pieters Noorda), boerin aldaar.
      Er behoorde onroerend goed tot de nalatenschap

      vreemd dat zoon Jacob Jans Boersma er niet bijstaat hij krijgt tussen 1811 en 1825 7 kinderen, hij is dan wel overleden maar hij had kinderen!!.

      Jacob * 1782 + 26-02-1827
      Antje * 1784 +20-05-1862
      Sietske * 1785 + 21-03-1848
      Syds *1788
      Sipke 1791 + 11-01-1849
      Saapke omstreeks 1795 + 06-02-1878
      Rienk omstreeks 1799 + 17-02-1848
      Trijn omstreeks 1804

      met groet
      Carla van 't Zet

      __________ Informatie van ESET Smart Security, versie van database viruskenmerken 5280 (20100715) __________

      Het bericht is gecontroleerd door ESET Smart Security.

      http://www.eset.com