      Ouders: Syds Cornelis Crab en Antje Cornelis
      Datum: 20 mei 1821, akte nr. 22
      Opm.: Familienamen bruid en haar vader ook vermeld als "Crap"

      His age is 30 so that would make him born around 1791 which is confirmed by this record:

      Ferwerderadeel, dopen, geboortejaar 1791, doopjaar 1791
      Dopeling: Sipke
      Geboren op 27 april 1791 in Ferwerd
      Gedoopt op 21 mei 1791 in Ferwerd
      Kind van Jan Siedses en Antje Jacobs

      In Saapke's first marriage in 1820 her age is listed as 24 years. So, that would make her born between 1795-1796. When she died in 1878 her age is listed as 82 which also puts her birth year as between 1795-1796.

      John

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "L. Bijlsma" <el.bee1@...> wrote:

      > Hello John,
      >
      > I suppose that Saapke is baptist with the name Sipke, look what I found.
      > Lineke
      >
      > Ferwerderadeel, huwelijken 1781
      >
      > Vermelding: Bevestiging huwelijk op 11 november 1781 in Marrum
      >
      > Man : Jan Sydses afkomstig van Westernijkerk
      >
      > Vrouw : Antje Jacobs afkomstig van Marrum
      >
      > Gestandaardiseerde namen: JAN SIEDSES en ANTJE JAKOBS
      >

      > Ferwerderadeel, dopen, geboortejaar 1782, doopjaar 1782
      >
      > Dopeling: Jacob
      >
      > Geboren op 23 oktober 1782 in Ferwerd
      >
      > Gedoopt op 10 november 1782 in Ferwerd
      >
      > Kind van Jan Siedses en Antje Jacobs
      >
      > Gestandaardiseerde namen (voornaam en patroniem):
      >
      > Dopeling : JAKOB of JAKOBJE
      >
      > Vader : JAN SIEDSES
      >
      > Moeder : ANTJE JAKOBS
      >

      > Ferwerderadeel, dopen, geboortejaar 1784, doopjaar 1784
      >
      > Dopeling: Antje
      >
      > Geboren op 18 april 1784 in Ferwerd
      >
      > Gedoopt op 16 mei 1784 in Ferwerd
      >
      > Kind van Jan Siedses en Antje Jacobs
      >
      > Gestandaardiseerde namen (voornaam en patroniem):
      >
      > Dopeling : ANSKE of ANTJE
      >
      > Vader : JAN SIEDSES
      >
      > Moeder : ANTJE JAKOBS
      >

      > Ferwerderadeel, dopen, geboortejaar 1785, doopjaar 1785
      >
      > Dopeling: Sijtske
      >
      > Geboren op 20 oktober 1785 in Ferwerd
      >
      > Gedoopt op 6 november 1785 in Ferwerd
      >
      > Dochter van Jan Siedses en Antje Jacobs
      >
      > Gestandaardiseerde namen (voornaam en patroniem):
      >
      > Dopeling : SIETSKE
      >
      > Vader : JAN SIEDSES
      >
      > Moeder : ANTJE JAKOBS
      >

      > Ferwerderadeel, dopen, geboortejaar 1788, doopjaar 1788
      >
      > Dopeling: Sijds
      >
      > Geboren op 11 april 1788 in Ferwerd
      >
      > Gedoopt op 4 mei 1788 in Ferwerd
      >
      > Kind van Jan Siedses en Antje Jacobs
      >
      > Gestandaardiseerde namen (voornaam en patroniem):
      >
      > Dopeling : SIEDS of SIETSKE
      >
      > Vader : JAN SIEDSES
      >
      > Moeder : ANTJE JAKOBS
      >

      > Ferwerderadeel, dopen, geboortejaar 1791, doopjaar 1791
      >
      > Dopeling: Sipke
      >
      > Geboren op 27 april 1791 in Ferwerd
      >
      > Gedoopt op 21 mei 1791 in Ferwerd
      >
      > Kind van Jan Siedses en Antje Jacobs
      >
      > Gestandaardiseerde namen (voornaam en patroniem):
      >
      > Dopeling : SIPKE of SIPKJE
      >
      > Vader : JAN SIEDSES
      >
      > Moeder : ANTJE JAKOBS
      >

      > Harlingen overlijden/begraven 1804
      >
      > Overleden: Jan Sydsis
      >
      > Datum : 15 maart 1804
      >
      > Plaats : Harlingen
      >
      > Gestandaardiseerde namen (voornaam en patroniem):
      >
      > Persoon: JAN SIEDSES

    • Show all 9 messages in this topic