      From: Genea van Beveren
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Sent: Monday, June 07, 2010 12:33 AM
      Subject: Re: [Friesland-genealogy] Re: God in de lage landen

      Mooie woorden Patrick.
      Mijn vader was zelf een man van de ondergrondse, zijn acties vind ik achteraf een beetje dom, maar hoe je het wend of keert:
      WO II is een stuk historie waar je niet om heen kan. En in die historie zijn vast interessante dingen te ontdekken die ook goed aansluiten bij genealaogie.
      Een (ver) familielid van mijn echtgenote is in Hamburg overleden, dwangarbeid vermoed ik, maar heb daar (nog) geen zekerheid over.

      Je kan je ogen sluiten voor die periode maar het blijft interessant om uit te vinden waarom de éne wel naar Duitsland ging om gedwongen te werken en anderen niet.
      Kortom, veel zoekwerk en soms interessante ontdekkingen.

      Ook op religieus gebied zijn er veel dingen te ontdekken. En laten we eerlijk zijn!
      We zijn toch allemaal donders gelukkig dat de kerken vroeger veel geregistreerd hebben en we maken er met z´n allen veelvuldig gebruik van.
      Maar dat wil nog niet zeggen dat je het met die religieuze leefwijze en/of mening eens bent?

      Ik zelf ben niet religieus maar was heel blij dat een R.K. kerk mij de kans gaf zelf te pluizen in boeken van bijna driehonderd jaar oud.

      groet

      André van Beveren