4995Re: pieter haarsma

  • jdebeer2000@yahoo.com
    May 25 10:19 PM
      0043. Haarsma, Pieter M 45y M Holland Beckum
      0044. Haarsma, D. P. F 46y M Holland Beckum
      0045. Haarsma, M. F 11y Holland Beckum
      0046. Haarsma, B. M 15y Holland Beckum
      0047. Haarsma, Dirkje M 9y Holland Beckum
      0048. Haarsma, Klaasje M 11y Holland Beckum
      0049. Haarsma, Dirk M 5y Holland Beckum

      --------

      Haarsma, Pieter

      Holland

      Beckum

      45y

      Ship name -Spaarndam

      Rotterdam, South Holland, The Netherlands

      ------------

      This came from the ellis island site.

      Regards

      John De Beer

      I am having trouble with my email to this site but you can email me
      at jdebeer@...

      --- In Friesland-genealogy@y..., "J. Hendriks" <jan.hendriks@c...>
      wrote:
      > Beste Vrienden,
      > Onlangs was ik op zoek naar de voorouders van Pieter Haarsma, die
      samen met zijn vrouw Dirkje Bouma en hun kinderen in 1893 naar Iowa
      in de USA
      > emigreerden. Behoorlijk veel van die voorouders heb ik kunnen
      achterhalen en ik ben ook in contact met kleinkinderen van deze
      familie. Zie ook onderstaande
      > kwartierstaat.
      > Deze Pieter Haarsma is volgens mijn gegevens een oom van Pieter
      Haarsma, die getrouwd was met Antje Groen en die ook naar Iowa
      emigreerde, ik weet alleen
      > nog niet wanneer dat gebeurde.
      > Ik zoek nu genealogen, die met dezelfde familie bezig zijn en die
      bovendien over documenten beschikken, die op deze familie betrekking
      hebben, zoals
      > foto's, bidprentjes enz.
      > Mijn gegevens zijn uiteraard beschikbaar.
      > Bovendien zoek ik naar een relatie tussen deze Haarsma's en de
      Haarsma's uit Gaasterland. Wie?
      > vr.gr.
      > Jan Hendriks
      >
      > 1 Pieter HAARSMA.
      > Pieter werd geboren in Herbayum op 19 dec 1847. , overleed in
      Orange City Iowa op 17 dec 1921 en werd begraven in West Lawn
      Cemetary Orange City Iowa.
      > Hij huwde Dirkje Dirks BOUMA, op 8 mei 1873 in Barradeel.
      > 2 Hendrick Pieters HAARSMA.
      > Hendrick Pieters werd geboren in St. Annaparochie op 19 jan 1821.
      > Hij huwde Bauckje Franzes TILSTRA, op 5 jun 1847 in Franekeradeel.
      > 3 Bauckje Franzes TILSTRA.
      > Bauckje Franzes werd geboren in Minnertsga op 12 jan 1826. ,
      overleed in Barradeel op 24 feb 1861.
      > 4 Pieter Pieters HAARSMA.
      > Pieter Pieters werd geboren in St. Annaparochie op 17 feb 1786. ,
      overleed in Het Bildt op 5 dec 1832.
      > Hij huwde Rikje Hendriks WALDIJK, op 10 mei 1818 in Het Bildt.
      > 5 Rikje Hendriks WALDIJK.
      > Rikje Hendriks werd geboren in Leeuwarden in 1795. , overleed in
      Het Bildt op 22 sep 1869.
      > 6 Frans Baukes TILSTRA
      > overleed voor 1847.
      > Hij huwde Akke Jurjens HAMER.
      > 7 Akke Jurjens HAMER.
      > overleed voor 1847.
      > 8 Pieter Pieters HAARSMA.
      > Pieter Pieters werd geboren in St. Annaparochie op 6 jun 1762. ,
      overleed in St. Annaparochie op 1 jul 1825.
      > Hij huwde Jantje Gijsbers KUIPERS, op 29 mei 1785 in St.
      Annaparochie.
      > 9 Jantje Gijsbers KUIPERS. J
      > antje Gijsbers werd geboren in St. Annaparochie op 22 dec 1765. ,
      overleed in St. Annaparochie op 6 feb 1845.
    • Show all 2 messages in this topic