49922Re: opzoek gevraagd - Pieter Menno Heebel - Brouwer

  • reyacta
    May 2, 2010
      Hoi,

      Ik bedoelde meer online - CBG en NGV,
      hun collecties en wie er meer onderzoek doen zijn doorzoekbaar.
      Maar, lastige naam inderdaad.

      Vorsterman stamboom staat ook op internet, geen Brouwer in de voorouders, voor zover ik kan zien
      (dus niet aan hem zelf overgeleverd van een grootmoeder of zo).
      Niet alle broers en zussen staan er ook met huwelijken,
      dus misschien zit er nog wel iets aangetrouwds.
      En anders heeft hij (of een medewerker) toch zelf in de friese archieven gesprokkeld.

      groet Margreet
      NB1 De Ommelanden liggen om de stad Groningen heen, oorspronkelijk fries zelfs. (wikipedia)
      Met een groot klooster Aduard.
      NB2 - ik heb in Witmarsum gewoond, ik denk dat 1 km zuidoost ervan nog gewoon bij Witmarsum hoort.
      Hier is het oude preekhuis ingetekend - op een kaart uit 1718.
      http://www2.tresoar.nl/digicollectie/object.php?object=234&menu=1&zveld=Wonseradeel
      De kaart van 1664 verschilt daar niet veel van, qua dorpen.

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "sonja neyen" <samneyen@...> wrote:

      > Hoi,
      > Er zijn volgens mij ook meerdere families Brouwer, eentje heeft mijn
      > interesse buiten die van mij omdat het mennonisten waren in Aalsmeer rond
      > 1600
      > Ik heb daar echter geen aansluiting kunnen vinden tot nu toe omdat daar de
      > oudste bekende ook niet een geheel zekere zaak is.
      > Ik zeg dat omdat de dochter van menno zich aansloot bij de Waterlanders, die
      > kom ik echter ook in jouw Gerkesklooster tegen die Waterlanders.
      > Velen die het beroep Brouwer hadden kozen dat ook als achternaam, maar bij
> [...]
      KNNIPKNIP
    • Show all 30 messages in this topic