49919RE: [Friesland-genealogy] Eek(e)ma / Brinksma

  • Stambomen
    May 2 11:59 AM
      Mijn danck..

      Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      [mailto:Friesland-genealogy@yahoogroups.com] Namens Maikel Galama
      Verzonden: zondag 2 mei 2010 20:37
      Aan: Friesland Yahoogroups Yahoo
      Onderwerp: [Friesland-genealogy] Eek(e)ma / Brinksma

      Hoi Jack,

      Grietje Eekema (24-11-1909 Workum 17-7-1976 Sneek). Zij trouwt 21-04-1934
      Sneek met Tjalling Brinksma, monteur PTT (6-9-1907 Sneek 5-2-1967 Sneek).

      Grietje is een dochter van Uiltje Eekema (31-01-1876 Ylst) en Tietje Oppewal
      (07-05-1889 Workum).

      Met deze gegevens kom je vast wel verder........

      Groetjes, Maikel

      ANTWOORD OP DE BEGINVRAAG HIERONDER

      Geboortedatum komt van de grafsteen dus die moet bijna wel kloppen. Zijn
      ouders zijn Lucas Brinksma en Aafke Bouma. Ik heb één bekend kind, Lucas,
      maar weet dat het een groot gezin is. In hem ben ik niet zo geïnteresseerd,
      in haar wel aangezien ik niets van haar kan vinden anders dan de genoemde
      data, ook van haar grafsteen. Overigens zijn het de grootouders van mijn
      partner, helaas is daar in de familie ook weinig anders meer bekend. Ben
      benieuwd naar haar ouders en een eventuele huwelijksdatum van dit stel.

      Hallo Jack,

      Hoe zeker ben je over de geboortedatum van Tjaling?
      Ik heb nl wel een Tjaling Brinksma gevonden geboren 10-07-1907.
      wat zijn de namen van zijn kinderen.

      Groet Ina

      http://www.voelspriet2.nl/forum/index.php?board=3.0

      Beste mensen,

      Wie heeft er informatie over de herkomst van Grietje Eek(e)ma (24-11-1909 /
      16-7-1976). Zij trouwt met Tjalling Brinksma (6-9-1907 / 5-2-1967). Hij is
      afkomstig van Leeuwarden. Beide liggen begraven in Sneek waar ze ook hun
      leven met elkaar geleefd hebben.

      Groet, Jack