49913Re: [Friesland-genealogy] Re: opzoek gevraagd - Pieter Menno Heebel - Brouwer

  • sonja neyen
    May 2, 2010
      Hoi,
      Er zijn volgens mij ook meerdere families Brouwer, eentje heeft mijn
      interesse buiten die van mij omdat het mennonisten waren in Aalsmeer rond
      1600
      Ik heb daar echter geen aansluiting kunnen vinden tot nu toe omdat daar de
      oudste bekende ook niet een geheel zekere zaak is.
      Ik zeg dat omdat de dochter van menno zich aansloot bij de Waterlanders, die
      kom ik echter ook in jouw Gerkesklooster tegen die Waterlanders.
      Velen die het beroep Brouwer hadden kozen dat ook als achternaam, maar bij
      die van mij kom ik de achternaam toch al iets vroeger tegen dacht ik. Ik zag
      op Ameland ook al vroeg de naam Brouwer opduiken. Maar dat heb ik nog niet
      echt uitgezocht. Het is nu niet een gemakkelijk te vinden naam, net als
      Jansen.
      Ik heb nog niet alles op het CBG nageplozen, moet er hoog nodig weer eens
      naar toe.
      Zit momenteel door de thuis situatie (man been geamputeerd) even aan de PC
      gebakken.
      IK zal ook eens kijken of ik kan achterhalen wie het wapen van Brouwer heeft
      laten registreren.
      Je hebt echt veel uitgeplozen van Vorsterman en van Oyen , hartstikke goed.
      Zag in Gerkesklooster wel vaak de naam Halbe en Hebel staan.
      groetjes Sonja