      From: Cor <cj.seinstra@...>
      To: friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Sent: Thu, April 1, 2010 2:11:07 PM
      Subject: [Friesland-genealogy] Genlias

      Op de Benelux groep zag ik onderstaand bericht.

      Hallo genealogievriend( inn)en,

      Aansluitend op de onlangs gevoerde discussie over dit onderwerp, kan ik
      wellicht vast een klein tipje van de sluier oplichten.

      Vandaag kreeg ik via een relatie inzage in een artikel uit het blad "Het
      Archief", een maandelijks verschijnend magazine voor medewerkers bij de
      diverse Nederlandse Archiefinstellingen .
      In dit artikel worden voorzichtig de thans levende ideeën betreffende de
      opvolging van Genlias, waarvoor overigens de naam nog lang niet vast staat,
      uit de doeken gedaan.

      Men denkt inderdaad in de richting van een soort lidmaatschap. Er zouden
      drie categorieën moeten komen, namelijk leden, donateurs en overigen.

      Voor de leden wordt gedacht aan een jaarlijkse bedrage van 500 Euro, waarbij
      voor die groep dan het verstrekken van scans en uittreksels verder volledig
      gratis is met uitzondering van de verzendkosten.

      Voor donateurs zou de jaarlijkse bijdrage 200 Euro gaan bedragen, scans en
      uittreksels gaan voor die groep 10 Euro per stuk kosten exclusief
      verzendkosten.

      De overigen betalen 25 Euro per scan of uittreksel eveneens exclusief
      verzendkosten.

      Volgens globale berekeningen van de afdeling comptabiliteit zou bovenstaand
      systeem moeten leiden tot een kostendekkend geheel, dat wil zeggen dat er op
      deze manier winst noch verlies wordt gegenereerd.

      Ik heb uiteraard over het bovenstaande zo mijn eigen gedachten, maar ben ook
      zeer benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.

      --
      Vriendelijke groet,

      Cock Rijerkerk, Le Lavandou, France
      http://www.rijerkerk.net
      http://groups. yahoo.com/ group/zuidhollan dse_eilanden

      Ik ga ook maar zoiets beginnen, dit gaat lekker verdienen !!!
      Gr., Cor