      To: nynkevandenhooven@...
      CC: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      From: annico@...
      Date: Mon, 8 Mar 2010 13:01:21 +0100
      Subject: [Friesland-genealogy] Watze Fijlstra

      Hallo Nynke,

      Enorm bedankt voor je antwoord op mijn vraag over Watze Fijlstra.
      Je weet het waarschijnlijk zelf niet, maar je bent een fenomeen
      op dit gebied. Zelfs mijn man, die zich niet met mijn "hobby"bezig
      houdt, is meteen achter de laptop gaan zitten gisteravond om
      je verhaal te gaan lezen. Je zult natuurlijk wel bedreven zijn in
      het "vertalen"van die oude dingen, waar ik me suf op tuur met
      vaak een vergroting naar 100%, maar je moet ook een supersnelle
      tikster zijn. Dit is geen vleierij hoor. Ik meen het en ben echt
      diep onder de indruk van je capaciteiten maar waarschijnlijk
      zul je dat wel vaker van iemand horen.
      Met de familie Oltmans uit California ben ik ook nog steeds bezig
      en heb daar nog een leuke opmerking over.
      Van die Bunny Mixter kreeg ik een foto opgestuurd van mijn
      overgrootvader. Had ik niet, dus was ik erg blij mee. Diezelfde
      foto mailde ik weer door naar Sybrand Gramsma in Den Haag.
      Antwoord van hem: "Wat leuk zeg, weet ik eindelijk wie die
      man is die is die naast mijn grootvader op de foto staat".

      Ik weet nu hoe het allemaal in elkaar steekt met die aktes
      van bekendheid. De arme Watze hebben ze dus nooit aangegeven.
      bij de BS.

      Ook Irene, Johan, Kees, Anton en Willy bedankt voor jullie
      tips.

      Ik blijf jou en de anderen gewoon vragen hoor, als ik iets niet weet
      Nogmaals Nynke geweldig was het weer.

      Groetjes,
      Anny Gramsma