4941Re: steenhovius postma

  • dansinema@msn.com
    May 11, 2001
      Additional Information on Petrus Steenhovius Postma:

      Hallo Friends,

      I found the following in a book: Naamlijst de Predikanten, sedert de
      hervorming tot nu tor, is de Hervormde Gemeenten van Friesland
      Published Leeuwarden 1886, A. Meijer:

      page 123:

      "de gemeenten van Oenkerk en Giekerk werden door het Collegie
      geordonneerd den 21 Januarij 1611 om een predikant te verkiezen.

      1728. Petrus Steenhovius Posthma -- kandidaat, bevestigd den 18 April
      en overleden den 5 Maart 1753, oud in't 51ste jaar. Zijne weduwe
      Beirske Rinses Reitsma hertrouwde met Douwe Jouwerts, dorpsregter te
      Eestrum, en overleed daar den 6 junij 1773, oud 61 jaren, volgens
      grafsteen."

      I can find no other information on Petrus Steenhovius Postma.

      Thanks.

      mvg.

      Dan Sinema
      dansinema@...

      --- In Friesland-genealogy@y..., "Tjitte en Petra Kooy"
      <tenpkooy@t...> wrote:
      > Hallo Pieke,
      >
      > Gegevens over Sara heb ik helaas niet wel over de Sinnema's.
      > Op het Ryksargyf in Leeuwarden heb ik een keer een boekje
      > ingezien over de Sinnema's hieruit heb ik kopien gemaakt en
      > verwerkt in mijn kwartierstaat. Waarschijnlijk is Aelze Annes
      > een zoon van de hieronder staande Anne.
      >
      > Aelze Mients, geboren rond 1655, zoon van Mient Aelzes en Aeltie
      Tiebbes.
> [...]
      > 8 Japik, gedoopt te Birdaard op 1 mei 1706, overleden te Britsum
      in het
      > jaar
      > 1746.
      > Hij was gehuwd met Hiltje Jans, overleden te Vrouwenparochie in
      het jaar
      > 1792.
      >
      > Helaas heb ik niet alle gegevens van de kopie ingevoerd, ik zal deze
      > er dan ook nog een keer bij zoeken, maar kan ze nu zo snel niet
      vinden.
      > Mocht dit inderdaad de juiste zijn dan mail ik je de gegevens

      Postma"
> [...]
      > Wat ik weet is het volgende:
      > Sara zou zijn geb/ged. op 12 september 1734 te Wijns als dochter van
      > "Steenhovius Postma", geb/ged. zo rond 1708 also te Wyns, moeder
      > onbekend.
      > Sara huwde op 20 mei 1753 te Wyns met "Aelze Annes Sinnema".
      >
      > Zij die aanvullende gegevens hebben over Sara en haar voorgeslacht
      en
      > die dit met mij willen delen, worden bij voorbaat van harte bedankt.
      >
      > M.v.g. Pieke v/d schaaf.

      > of: http://go.to/frgen .
      >
      > Het archief van deze Hazagebruikers-lijst met daarin alle sinds 8

      http://docs.yahoo.com/info/terms/
    • Show all 5 messages in this topic