4916Re: bruinsma/ menaldumadeel/ franker

  • judijk12001@yahoo.com
    May 5, 2001
      Ook ik ben momenteel bezig met de roomskatholieke familie Bruinsma
      uit Franeker.
      In diverse berichten kom ik de naam Jelle Fokkes Bruinsma tegen.

      In mijn stamboom komt de naam Sijbren Fokkes Bruinsma (overleden 23-5-
      1854 te franeker)gehuwd met Baukje Pieters Visser voor

      Mijn vraag luid nu Zijn Jelle Fokkes en Sijbren Fokkes misschien
      broers ?
      Wie kan mij vertellen wie de voorouders waren van Sijbren Fokkes
      Bruinsma ?

      Groetjes J. Dijkstra

      --- In Friesland-genealogy@y..., "cees bruinsma" <c.bruinsma@p...>
      wrote:
> [...]
      > email van 14-03-2001,in de lijst bericht 4507.
      > helaas nog geen aanleiding tot feestvreugde daar beide aangeven
      > personen niet binnen het profiel pasten van de mij bekende gegevens
      > omtrent mijn familie.
      > daar ik nog niet zolang bezig ben heb ik op dit moment nog slechts
      de
      > beschikking over harde feiten zoals geboorte en overlijdensdata van
      > BRUINSMA'S die in een lijn mijn voorouders zijn dit gerekend vanaf
      > mijn grootvader MICHIEL BRUINSMA geboren 30-07-1892 te DRONRIJP/
      > GEMEENTE MENALDUMADEEL, als zoon van JELLE BRUINSMA en JELTJE
      DIJKSTRA
> [...]
      > familienaam bruinsma, wat nou niet bepaald een zeldzame is een
      > zoektocht juist weer wat bemoeilijken.
      > er zit waarschijnlijk niets anders op dan op pad te gaan naar bv
      > Franeker om daar wat meer info te bemachtigen.
      > overigens zou onze stamboom vele jaren geleden al eens onderzocht
      zijn
      > maar ja door wie?,volgens deze onderzoeker zouden volgens familie-
      > overlevering wij in de oorsprong van spaanse afkomst zijn dit
      > verklaart misschien het r.k. zijn.
      > vol verwachting van eventuele reacties een welgemeend hasta la vista
    • Show all 4 messages in this topic