49124RE: [Friesland-genealogy] Gerben Douwes de Jong

    Jan 4, 2010
      Douwe,

      Het is niet aannemelijk dat je ouders van een bruidspaar in een
      huwelijksinschrijving uit 1796 zult vinden. Wat je in de pre-1811 gegevens
      op Tresoar vindt, staat nl. zo in de (huwelijks)inschrijving.

      Maar als je eens een zoekverzoek plaatst, is het verstandig om de
      betreffende record te kopiëren en in je bericht te plakken, zodat de zoeker
      over de juiste gegevens beschikt.

      En dus niet naar ouders van een Gerben Douwes gaat zoeken, terwijl het om
      een Gerben Jacobs gaat……..:-)

      Overigens, wat de afstand betreft: je hoeft voor veel Friese gegevens
      helemaal niet naar Leeuwarden. Ook het CBG in Den Haag beschikt over veel
      Friese gegevens, zoals bijv de BS.

      Met vriendelijke groet

      Nynke van den Hooven

      _____