48922RE: [Friesland-genealogy] Friese voornamen (was Reynu)

  • blauwe- parel
    Nov 30, 2009
      Beste allemaal,

      Nou, hier wil ik wel even op inhaken:

      Waar komt de naam 'Rensia' of 'Rinsyna' vandaan? Kan het van Reintje komen, hetgeen volgens Meertens van 'Rein' komt?
      Begin 18e eeuw gaven mijn voorouders te Sneek deze naam aan hun dochters.

      Bij zoeken Tresoar voor 1811 blijken deze namen de enige te zijn in Friesland (van wat al is ingevoerd).

      Kan het daarom een niet Friese naam zijn?

      De moeder kwam uit Kampen.

      Zowel Tresoar als het Meertensinstituut kennen de naam niet.

      Vr. groet,

      Margaret