48664Re: Stellinga in USA

  • frysk48
    Oct 27, 2009
      Dag Douwe en Nynke,

      Ik dacht eerst dat de "thuis" (home) van Douwe en Trijntje (Ridgewood, New York) was fout ingeshrijven in de text van de manifest van 1932. Toen zij in Amerika eerst gekomen, 1907, gingen zij naar New Jersey. Ik weest dat daar een dorp Ridgewood, Bergen County, daar ligt waar veel Nederlanders woende. In deze buurt zoeken en dit heb zien:

      In het censuses van 1)1910, 2)1920, 3)1930:

      1) Ridgewood, County of Bergen, New Jersey, USA
      -David Stilgar, 34 jaar oud, gehuwd 13 jaar, geboren te Holland, aankomst jaar 1907, werkman (laborer)
      -Trina, vrouw, 43 jaar oud, 4 kinderen geboren, 2 nog in leven
      -Gertrude, dochter, 12
      -Charles, zoon, 6

      2) Ridgewood, County of Bergen, New Jersey, USA
      -David Stilger, 44 jaar oud, geboren te Holland, aankomst 1908, bezitter van een "ash remover company" (zeker van schoorstenen)
      -Trina, vrouw, 52 jaar oud, geboren te Holland
      -John Snyder, 29, schoonzoon, geboren te Holland, werkt met David
      -Gertrude Snyder, 21 jaar oud, huisvrouw
      -Charles Stilger, 16, zoon

      3) Ridgewood, County of Bergen, New Jersey, USA
      -David Stilger, 54 jaar oud, geboren te Holland, werkman
      -Catrina, vrouw, 64 jaar oud, geboren te Holland
      -Charles, zoon, 26 jaar oud, schieden, geboren te Holland, vrachtrijder
      -Gertrude Synder, dochter, 31 jaar oud, gehuwd, geboren te Holland, huishoudster bij een andere familie
      -Gertrude Snyder, kleindochter, 9 jaar oud, geboren te Holland

      Ik denk dan dat Douwe en Trijntje daar beide zijn overleden. Misschien een vraag op de Bergen County, New Jersey genealogy website doen? http://boards.rootsweb.com/localities.northam.usa.states.newjersey.counties.bergen/mb.ashx

      Ik zal verder zoeken.

      groetens,

      John